Godišnja „Nagrada Dragan Plamenac“ u 2021. dodijeljena je dr. sc. Sanji Majer-Bobetko
Dodijeljena je nagrada Plamenac u 2021. god. Dobitnica je Sanja Majer-Bobetko za knjigu “Hrvatska glazbena historiografija od početka 20. stoljeća do 1945. godine”, HMD, Zagreb 2019.
Obrazloženje
Najnovija knjiga dr. sc. Sanje Majer-Bobetko kruna je i posljednje ishodište znanstvenog projekta Hrvatske zaklade za znanost (Hrvatska glazbena historiografija do 1945. godine) što ga je autorica organizirala i vodila od 1996. do 2014. godine i svojevrsni je nastavak knjige koja je objavljena 2009. kao zajedničko autorsko djelo Zdravka Blažekovića, Gorane Doliner i Sanje Majer-Bobetko, a obradila je hrvatsku glazbenu historiografiju 19. stoljeća. Ova knjiga obasiže 182 stranice osnovnoga teksta i šezdesetak stranica raznih popisa izvora (uz uobičajenu znanstvenu opremu), gustoga je tkiva s upravo golemim brojem podataka. Njezina je građa artikulirana metodološki uzorno, a podijeljena je nakon kraćih uvodnih napomena kriterijem vrste napisa u pet glavnih poglavlja: Glazbeno-historiografske sinteze, Glazbeno-historiografske monografije, Glazbena historiografija u periodici, Glazbena historiografija u zbornicima i leksikografskim izdanjima te u rukopisima. Autorica je pedantnom i iznimno strpljivom akribijom uspjela identificirati čak oko 2500 tekstova, objavljenih na području glazbene historiografije u nepunih pola stoljeća, što je višestruko više nego u cijelom razdoblju do 1900. godine. Posao je to koji je obavljan tijekom gotovo četvrt stoljeća (od sredine 1990-ih), a za koji je autorica najkvalificiraniji stručnjak u Hrvatskoj i šire. No ne iscrpljuje se znanstveni i kulturološki respekt spram ovdje uloženog posla samo u pukoj količini otkrivenog i sistematiziranog materijala, već u njegovoj kvalitativnoj procjeni, u kojoj S. Majer-Bobetko iskazuje visok stupanj znanstveničke trezvenosti i krajnje objektivnosti. Općenito ocjenjujući, knjiga “Hrvatska glazbena historiografija od početka 20. stoljeća do 1945. godine” Sanje Majer-Bobetko svojim nesumnjivim kvalitetama u obliku istraživačke akribije, metodološke dosljednosti, neočekivanim proširenjem novopronađenih izvora i ispravljanjem niza dosadašnjih netočnosti u povijesti hrvatske glazbene historiografije nema pandana u hrvatskoj znanosti o glazbi i glazbenoj historiografiji i jedna je od rijetkih u svijetu, uključujući glazbene historiografije najrazvijenijih znanstvenih sredina. Ona predstavlja značajan znanstveni novum ne samo na području hrvatske muzikologije nego i hrvatskih humanističkih znanosti općenito. I, uza sve to, pisana je tečnim i pristupačnim stilom predstavlja i ugodno štivo za čitanje s onu stranu stroge znanstvenosti.