Godišnja „Nagrada Dragan Plamenac“ u 2022. dodijeljena je prof. dr. sc. Katji Radoš-Perković
Dodijeljena je nagrada Plamenac u 2022. god. Dobitnica je Katja Radoš-Perković za pripremu (transliteracija, prijevod, komentari i uvodna studija) knjige Luca Sorgo: Memoriae / Dnevnik Luke Sorkočevića (1781-1782) u izdanju HMD-a 2021. godine.
Iz obrazloženja:
„Objavljivanjem djela Luca Sorgo: Memoriae / Dnevnik Luke Sorkočevića (1781-1782) ne samo hrvatska muzikologija nego i šira kulturologija te opća historiografija dobili su na uvid jedinstveno djelo dubrovačke i hrvatske baštine
Znanstveni rad Katje Radoš-Perković sastojao se u navedenom djelu od:
1) transliteracije, odnosno doslovne diplomatske transkripcije izvornog dokumenta na talijanskom jeziku u rukopisnom obliku;
2) prijevoda sa (Sorkočevićeva) talijanskog izvornika na hrvatski jezik u verziji suvremenog jezičnog standarda;
3) komentara u obliku 579 bilježaka. K. Radoš-Perković je osim glavnog posla transliteracije i prijevoda napisala i Uvodnu studiju u kojoj je minuciozno i suvereno predstavila glavna obilježja sadržaja Sorkočevićeva Dnevnika i uredničke kriterije za transliteraciju rukopisa. Među komentare se također može uvrstiti i osobito vrijedan i koristan Popis osoba s tumačenjima s ukupno 431 natuknicom. (…)
Ovo uzorno izdanje dnevničkih zapisa, inače drugo u povijesti hrvatske muzikologije nakon objavljenih takvih zapisa Blagoja Berse, posebno je značajno zbog svojeg višedimenzionalnog karaktera. Naime, osim što je važan za povijest diplomatike, te kao jedinstvena putopisna proza s bilješkama o Sorkočevićevu boravku u Beču, Grazu, Celju, Ljubljani i Rijeci, za hrvatsku muzikologiju to je posebno važan tekst jer se u njemu na jedinstven način donose podatci o izravnim kontaktima jednog pripadnika dubrovačke/hrvatske društvene elite s prvim imenima ondašnje bečke glazbene kulture – P. Metastasijem, Ch. W. Gluckom, J. Haydnom i drugima. A Katja Radoš-Perković je znalačkim, upravo eruditskim, minucioznim i savjesnim priređivanjem ovoga izdanja napravila veliku i neprolaznu uslugu ne samo našoj znanosti o glazbi nego i hrvatskoj i europskoj humanistici u cjelini.“